boy in blue and white polka dot shirt playing bubbles

DIR Floortime

Skatinkime funkcinės emocinės raidos gebėjimus su DIR Floortime terapija

Kodėl Floortime?

Terapija, orientuota į funkcinės emocinės raidos gebėjimus įvairaus amžiaus asmenims.

"Sekti vaiko pavyzdžiu"

Vaiko interesai arba žaidimas vedamas vaiko yra langas į jo emocinį gyvenimą. Pagal vaiko pomėgius, natūralius vaiko troškimus galime susidaryti vaizdą apie tai, kas vaikui yra malonu, kas džiugina, kas teikia malonumą.

Kartais galbūt jie negali to išreikšti ar mums apie tai papasakoti, todėl iš to, ką jie daro, jei jie negali apie tai papasakoti, turime pasakyti, ką tai mums sako apie tai, kas jiems patinka gyvenime? Kas jiems teikia malonumą? Kodėl jiems tai turi prasmę? Taigi mes sekame jų pavyzdžiu, nes pirmasis tikslas yra prisijungti prie jų pasaulio, bet ne pasilikti jų pasaulyje kartu su jais, o patraukti juos į bendrą pasaulį, kuriame jie yra pasaulio dalis kartu su mumis.

Visas žmogaus vystymasis prasideda nuo globėjo ir vaiko santykio, jungiančio į bendrą pasaulį.

a woman holding a baby in her arms
a woman holding a baby in her arms
"Įtraukti į bendrą pasaulį"

Mes prisijungiame prie vaikų pasaulio ir įtraukiame juos į bendrą pasaulį, kad padėtume jiems įvaldyti kiekvieną iš jų funkcinės emocinės raidos gebėjimų. Tai emocinio, socialinio, kalbos ir intelektinio vystymosi pagrindai.

Tikslas yra įtraukti vaikus į mūsų bendrą pasaulį, kad išmokytume ir padėtume jiems išmokti, kaip sutelkti dėmesį ir būti dėmesingiems, kaip užmegzti šiltus santykius, kaip būti tikslingiems ir imtis iniciatyvos, kaip bendrauti su mumis gestais, o galiausiai ir žodžiais. Norime išmokyti juos spręsti problemas ir sekti jų eiliškumą bei įtraukti juos į nuolatinę sąveiką su aplinka ir joje esančiais žmonėmis. Norime išmokyti juos kūrybiškai naudotis idėjomis, paskui norime išmokyti juos logiškai naudotis idėjomis, o vėliau tobulėti, kol jie ne tik logiškai naudosis idėjomis, bet ir iš tikrųjų rodys aukštą reflektyvaus mąstymo, empatijos ir pasaulio suvokimo lygį, kad galėtų įvertinti savo mintis ir jausmus ir pasakyti tokius dalykus kaip: "Oho, šiandien esu piktesnis, nei turėčiau būti" arba "Sutinku su Marku Tvenu, bet nesutinku su Tolstojumi, nes Tvenas augo panašiai kaip aš". Toks yra mūsų galutinis tikslas įeinant į jų bendrą pasaulį - padėti jiems tapti empatiškomis, kūrybingomis, logiškai mąstančiomis, reflektuojančiomis asmenybėmis.

Šeši pirmieji raidos tarpsniai suformuoja visos mūsų raidos ir mokymosi gebėjimų pagrindą, kurie yra susiję su dėmesingumu, santykiais, tikslingu bendravimu, problemų sprendimu, kūrybišku idėjų panaudojimu ir loginiu idėjų panaudojimu.

Pavyzdžiui, norėdami padėti vaikui įvaldyti pirmąjį dėmesingumo ir įsitraukimo etapą - vaikas visą laiką klaidžioja tolyn nuo mūsų - galime žaisti žaidimą, kurio metu vis atsistojame priešais vaiką, o jis turi mus apeiti. Tačiau norėdamas tai padaryti, jis turi žiūrėti į mus, kad pamatytų, kur mes esame, nes mes užtveriame jam kelią. Taigi tai mažas katės ir pelės žaidimas. Šis žaidimas yra pirmoji bendro dėmesio salelė, kai vaikas žiūri į mus, o mes žiūrime atgal. Galime aplink jį pastatyti vadinamąją "judančią tvorą", kai apkabiname jį rankomis, iš tikrųjų jo neliesdami, ir tada, norėdamas toliau klaidžioti po kambarį, jis turi pakelti mūsų rankas. Tai irgi reikalauja, kad jis atkreiptų į mus dėmesį; pripažintų mūsų egzistavimą kaip atskirą nuo jo asmens. Tai yra bendro dėmesio, įsitraukimo pradžia, nes dabar jis dalyvauja kartu su mumis. Įdomu ir tai, kad tai taip pat yra tikslingo veiksmo pradžia, nes jis pakelia mūsų rankas aukštyn, kad galėtume judėti po kambarį.

Taigi yra strategijų, kai sekame vaiko pavyzdžiu, padedame jam daryti tai, ką jis nori daryti, taip įtraukiame jį į mūsų pasaulį ir padedame įvaldyti skirtingus raidos etapus. Taip pat turime žaismingai trukdančių strategijų. Tačiau tikslas yra sekti vaiko vedimu, bet po to sukurti galimybes ir iššūkius, kurie padėtų vaikui įvaldyti kiekvieną iš jo funkcinės emocinės raidos gebėjimų.

Kaip Floortime padeda?
a person holding a baby
a person holding a baby

Atsiliepimai

Žemiau rasite keletą klientų atsiliepimų.

Kiekvienai mamai savas vaikas - gražiausias, mylimiausias. Kiekvienas suprantame, kad vienas geriau geba vienus dalykus, kitas kitus, o trečias galbūt daro net daugiau nei jo bendraamžiai. Bet mūsų vaikai, kurių raida vėluoja ar turi kitų ligų/sunkumų, ypatingi kitais dalykais. Kad šie vaikučiai galėtų įsilieti į draugų būrį, jiems dažnai reikalinga specialisto pagalba. Tariu NUOŠIRDŽIAUSIĄ AČIŪ Aleksandrai, kuri visa širdimi ir kūnu (pratimai, reikalaujantys daug fizinės energijos), begaliniu nuoširdumu ir atsidavimo vedė asmeninius užsiėmimus su mano dukryte. Aleksandra - savo srities specialistas. Mane sužavėjo didžiulis specialių žinių bagažas, tikslinis jų panaudojimas. Tarp Aleksandros ir vaiko iš karto užsimezgė draugiškas ryšys, vaikas pasitikėjo specialistu ir noriai ėjo į užsiėmimus. Ačiū Jums, lauksime sekančio užsiėmimo. Mama Aida

Aida

Kaunas

Aleksandra nuo pat pirmo vizito greitai rado ryšį su mano autistišku 6 metų sūnumi. Dirbdama stengiasi akcentuoti vaiko stiprybes, atliepti individualius sensorinius poreikius, taip sukuriant saugią komfortišką aplinką, kurioje net ir daug iššūkių turintis vaikas geba susikoncentruoti, mokytis, išbandyti naujus dalykus. Be to, Aleksandra ir pati būdama ypatingos mergaitės mama, duoda daug patarimų net tik kaip specialistė, bet ir kaip mama, nes sunkias situacijas geba vertinti visapusiškiau. Mums tai pagalba, teikianti stiprybės ir įnešanti daugiau ramybės į mūsų šeimą. O vaikui ji mylimiausia specialistė/ draugė/ mokytoja.

Simona

Kaunas

★★★★★
★★★★★